משרד הבריאות מזהיר מפני שימוש בריטלין
16/08/2007
 
 

בסוף יולי 2007 פרסם משרד הבריאות בעלוני הרופא אזהרות חמורות לגבי שימוש בסם הריטלין. האזהרות אומרות שריטלין יכול לגרום למוות פתאומי ומומי לב מבניים או בעיות לב קשות אחרות, בעקבות דיווחים על מבוגרים שנטלו ריטלין ודומיו במינונים רגילים ולקו בשבץ ובהתקפי לב.
 
אזהרה זו באה בעקבות האזהרות החמורות שהוציא ה-FDA, ארגון המזון והתרופות האמריקאי, השנה. אזהרות ה-FDA מחייבות את כל יצרני התרופות, כדוגמת הריטלין, לכתוב אזהרה חמורה במסגרת שחורה מאירת עיניים שהתרופה יכולה לגרום למוות פתאומי, שבץ, התקפי לב, התאבדות ופרצי אלימות.

משרד הבריאות טרם חייב את יבואני התרופות בישראל לשים אזהרה דומה על בקבוקי התרופות או על אריזות  הריטלין ודומיו בישראל.

מהנתונים שאספנו עולה שצריכת סם הריטלין ודומיו הכפילה את עצמה בשנתיים האחרונות, מ- 126 ק"ג בשנת 2004 ל-246 ק"ג בשנת 2006. מדובר כאן על משקל החומר הפעיל בלבד. כמות הכדורים עצמם גדולה פי כמה. אם אבחון הילדים וסימומם ימשיך לצמוח בקצב הנוכחי, בתוך 3 שנים רבע מיליון מילדי ישראל יהיו תלויים בסמים מסוכנים.
כמות התלונות של הורים נמצאת בעליה מתמדת.  
 

לפרטים נוספים
יהודה קורן
yodak8@gmail.com

הדפסשלח לחברהוסף תגובה
עבור לתוכן העמוד