תלמידים בכיתה ח' פיתחו משחק אינטראקטיבי ללימוד שפת הסימנים

16/02/2015
 
 
חברי קבוצה #43 , כיתה ח' בחטה"ב "יד-גיור

אנו, חברי קבוצה #43 , 10 תלמידי כיתה ח' בחטיבת הביניים "יד-גיורא" בהרצליה, משתתפים בתחרות ה-FLL העולמית של חברת FIRST.

ראשי התיבות של FLL הם FIRST LEGO LEAGUE.

אנו משקיעים רבות מזמננו בפרויקט ונשארים כל יום בבית הספר לעבוד עד שעות הערב המאוחרות.

תחרות הFLL מתחלקת ל-3 חלקים:

ערכים- לפעול וליישם את ערכי FLL כחלק בלתי נפרד מהעשייה היומיומית

רובוט- תכנון ועיצוב רובוט אוטונומי מחלקי לגו בעזרת תוכנת EV3 . הרובוט צריך לבצע משימות שונות על מגרש תוך 2:30 דקות ולנסות להשיג כמה שיותר נקודות.

מחקר- לבחור בעיה הקשורה לנושא האתגר השנתי, לחקור אותה בערוצים שונים - אינטרנט, מדענים, מומחי תוכן ואחרים ולהציע פתרון יצירתי ומעשי אשר יכול לתת מענה לבעיה. בנוסף, חלק נכבד משיפוט המחקר הוא השיתוף, מטרת כל קבוצה היא להגיע לכמה שיותר אנשים שישמעו על הפתרון שלה.

נושא המחקר השנה הוא שיטות למידה חדשניות. כל קבוצה צריכה לבחור נושא שמעניין אותה, לחקור איך מלמדים אותו כיום, לבדוק מה הבעיה בשיטות הלימוד הקיימות ולפתח שיטת למידה חדשנית ללימוד נושא זה.

אנו בחרנו בנושא שפת הסימנים. 

את שפת הסימנים ניתן ללמוד באופן עצמי ובאופן קבוצתי.

הקורסים שמציעים המרכזים ללימוד שפת הסימנים מאפשרים למידה קבוצתית עם מדריך חירש.

 

שיטות הלמידה העצמיות מתחלקות לשלושה חלקים:

1. מילון כתוב – קשה מאוד להבין תנועות מציורים וחיצים.

2. מילון וירטואלי בעזרת סרטונים – הסרטונים מראים את אופן העשייה של התנועה אך קשה להבין את מרחק התנועה מהגוף והעומק שלה.

3. אפליקציות- האפליקציות אינן מלמדות. הן טריוויה חסרת חלק לימודי.

לאור החסרונות בשיטות הקיימות הגענו למסקנה, מה צריך להיות בשיטה החדשה:

היא צריכה להיות מהנה, ברורה, עם דמויות תלת ממדיות זזות, להיכנס לעולמם של החירשים, אינטראקטיבית, נותנת משוב, חווייתית, חברתית – משותפת, בשלבים, תחרותית – אתגרית.

הפתרון שלנו הוא לימוד שפת הסימנים בעזרת משחק אינטראקטיבי המשתמש בטכנולוגית ה-Kinect.
השחקן מגיע לאי שיש בו שבט של חירשים שמדברים רק בשפת הסימנים. על מנת לשרוד הוא צריך ללמוד את שפת הסימנים.
הקינקט מזהה את תנועות הידיים שלך ואומר עד כמה דייקת בתנועה ואם עשית נכון/טעית. לאחר שלומדים מילים, "המאמן" מבקש ממך ליצור צירופים ונותן לך פידבק על ביצועיך. לאחר למידת כמות מסוימת של מילים נפתחים משחקים לתרגול המילים. בנוסף, קיימות אפשרויות של פגישה עם אנשים, משחקי מולטי-פלייר, חוץ מזה תהיה גם אפליקציה של מילון תלת-ממדי עם המילים שהשחקן למד במשחק.

בנוסף לכך שהפתרון מלמד, הוא בעל ערך מוסף. אם רוב אוכלוסיית העולם תדע את שפת הסימנים החירשים יוכלו להיות עצמאיים ולתקשר עם אנשי רווחה שהם צריכים כדי לחיות חיים נורמטיביים, כמו כל אחד. יתר על כן, משרד החינוך עדיין לא הפנים את יתרונות שפת הסימנים שנובעים מ"השקט הכפוי". בתרבותנו, הצעקנית והרועשת, שימוש בשפת הסימנים יחזיר לתודעה את הערכים שהשפה המדוברת השכיחה כגון: הבעות פנים, משחק, נימוסים ועוד...
אנו בטוחים שלימוד החברה את שפת הסימנים יועיל גם לאוכלוסיית החירשים וגם לאוכלוסיית השומעים.

ב- 25.1.15 התחרינו בתחרות האזורית בכפר יונה. בתחרות זכינו בשני גביעים:

מקום ראשון בביצועי הרובוט- הרובוט נדרש לבצע משימות שונות על מגרש המשחק אשר מעוצב ומוגדר מדיי שנה מראש.

מקום שני אליפות- (מקום שני כללי) כלומר, ניצחנו בשלושת ההיבטים והגענו למקום השני הכללי.

 

והכי חשוב, העפלנו לתחרות הארצית שתתקיים במרץ בהיכל מנורה מבטחים(יד אליהו) ב-11/3/15!

כולם מוזמנים לבוא לעודד לתמוך ולהגיד שלום!

קבוצה legowl #43

"יד גיורא" הרצליה

legowlhrz@gmail.com

פייסבוק

אתר

אינסטגראם

יוטיוב

 

 

 

 

 

הדפסשלח לחבר
עבור לתוכן העמוד