"חוצי גבולות - טיולי נכים" במסע בהודו ונפאל

8/12/2013

טאג' מהאל

לאחרונה חזרנו קבוצה של 12 אנשים עם מוגבלות ממסע של חודש ימים עם "חוצי גבולות" בהודו.

כידוע לכולם הודו היא לא היעד הנגיש האולטימטיבי אך החלטנו בכל זאת לצאת למסע הלא שגרתי. כמובן שבכדי לצלוח מסע של חודש בהודו ונפאל ישנה היערכות מוקדמת עם תכנון לפרטי פרטים, ציוד ועזרים.

ההודים הם עם מאוד חם, לבבי, עוזר ומתחשב מאין כמותו. הם קיבלו אותנו בחום ואהבה, החל משר התיירות ועד הנסיכה ההודית אשר הזמינה אותנו לארוחת ערב בארמונה. הם שמחו שהסכמנו לקחת על עצמנו את האתגר ושהיינו "הקבוצה הראשונה" שעברה מסע כזה. במהלך המסע אף ליוו אותנו כתבים וצלמים והופענו בתוכניות טלוויזיה שונות.

המסע שלנו להודו החל בדלהי עם טיסת קונקשן של טורקישאירליינס, שראוי לציין ולשבח את יעילות הטיפול שלהם באוכלוסיית הנכים, הם משתמשים בכיסאות ממונעים מהירים מאד כדי לשנע את הנוסעים עם המוגבלות בתוך השדה, תוך שהם עוברים במעברים מיוחדים ללא תור או בדיקות מיותרות. הם מהירים, מקצועיים ואדיבים להפליא.

לאחר נחיתה בדלהי עלינו לרכבים מדגם מרצדס ספרינטר. כדי שיתאימו לצרכינו ביצענו בהם שינויים כגון הסרת כיסאות, התאמת מאחזים ובנייה מקומית של רמפה אחורית. הרכבים היו נוחים מאד.

מדלהי המשכנו בנסיעה לכיוון ראגסטאן. עברנו בעיירות עתיקות, חווינו את אורך החיים הכפרי ולאחר יומיים הגענו לעיר ג'אסלמר, שם השתתפנו ברכיבת גמלים במדבר ראגסטאן. כמובן שגם את הגמלים התאמנו לצרכינו, כגון רתמות נק קשירה ורוכב מקומי מאומן שעבר הדרכה מוקדמת מאיתנו. חווינו לילה מדברי עם "חפלה מקומית".

מג'אסלמר המשכנו להימלאיה ההודית ומשם לקטמנדו בנפאל. עברנו דרך היעדים הבאים: מנדווה, ביקנר, ג'אדפור, ראקאנפור, אודאיפור, פושקאר, ג'איפור, פאטפור, אגרה, בהראטפור, רישיקש, קאטמנדו, נאגראקוט, צ'יטאון, פוקרה. כל אחד מהם מדהים ביופיו ושונה מקודמו.

המסע להודו ונפאל שונה מכל טיול אחר שאנו מבצעים הוא מלווה בריגוש מאתגר כגון רכיבת גמלים, ג'יפים ביערות טיגריסים, רכיבת פילים, שייט באגמים קסומים, ראפטינג בנהרות ההימלאיה, נופים ציוריים ושקיעות מדהימות. חוויה רוחנית, גסטרונומית וחושית, שדווקא לנו, אנשים עם מוגבלות כזו או אחרת, חוויות אלו עוצמתיות במיוחד.